Budowanie najlepszych doświadczeń klientów - przykład sklepu dziecięcego Zwoosh
Iwona Kliś
Kilka słów o budowaniu lojalności klientów przez wywoływanie pozytywnych emocji i odpowiadanie na potrzeby klientów. Doskonale wiedział jak to zrobić sklep dziecięcy Zwoosh...
Zwoosh to niekonwencjonalne miejsce zabawy i sklep w jednym, uruchomione na lotnisku w Indiach.
(swoją drogą jest to element kreowania doświadczeń lotniskowych, o których pisaliśmy – tutaj)
Nazwa sklepu inspirowana jest dźwiękiem, jakie wydają dzieci podczas zabaw, a dokładnie – ich wyimaginowanych, latających samolotów :)
Podróżni spędzają dużo czasu na lotnisku, a ci najmłodsi i najbardziej niecierpliwi odczuwają to podwójnie. W odpowiedzi na te problemy dzieci i ich rodziców sklep Zwoosh postanowił otworzyć miejsce zabaw na porcie lotniczym. Sam pomysł już jest celnym strzałem, a jego design...
Projekt sklepu zakładał stworzenie otwartej przestrzeni dla dzieci, ale równocześnie zamkniętej na otoczenie lotniskowe, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dla bawiących się pasażerów.
Idąc krok dalej i odpowiadając na potrzeby rodziców z dziećmi na rękach – w głębi sklepu stworzono przestrzeń specjalnie dla nich. Efekt – zadowoleni rodzice, pozytywne emocje u potencjalnych klientów i z pewnością pamięć o marce. Do tego wnętrze wygląda naprawdę inspirująco:
Forma sklepu zbudowana jest na kształt kawałka nieba, przyciąga uwagę jako błękitna chmura. Ten sam motyw dyktuje rozmieszczenie wszystkich elementów funkcjonalnych sklepu.
Nawigacja w sklepie, to strefy oznaczone kolorami, dzięki temu rodzice szybciej mogą zlokalizować cel wizyty i konkretne miejsca. Całość zaprojektowana jest zgodnie z wytycznymi w zakresie bezpieczeństwa dzieci, co więcej, jest także przyjazna dla osób niepełnosprawnych.
Wzorowe customer exeperience, do którego każdy sklep powinien dążyć!
Źródło: Retail Desing Blog
Aby wiedzieć więcej o kreowaniu doświadczeń klienta przeczytaj także:
- customer experience na lotnisku
- mapa doświadczeń klienta - czym jest i jak ją tworzyć?
- o tym jak kupujemy - przyzwyczajenia i odruchy
2016-04-05
Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl
Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.