Kolporter - nasz projekt nowego wyglądu saloniku Top Presso
Joanna Bociąg
Ciepłe przekąski, słodkie wypieki i aromatyczna kawa – to oferta Top Presso, specjalnie zaprojektowanej strefy gastronomicznej, którą Kolporter od ubiegłego roku wprowadza w części nowo otwieranych saloników prasowych. Nowy koncept został opracowany i wdrożony we współpracy z naszym zespołem konsultantów
Naszym zamysłem było zaprojektowanie funkcjonalnego miejsca, w którym strefa gastronomiczna (nowość w ofercie sieci Kolportera) zostanie naturalnie wkomponowana w punkt sprzedaży prasy. Top Presso to nowoczesny designem, dobre oświetlenie i przyjemna dla oka kolorystyka. Przestrzeń jest szersza niż w przeciętnym saloniku prasowym, co umożliwia wygodne zrobienie zakupów. Część gastronomiczna została zaprojektowana tak, aby można było wygodnie przejrzeć gazetę i wypić dobrej jakości kawę.
Przy projektowaniu Top Presso skoncentrowaliśmy się na potrzebach klienta. Zależy nam, aby w każdym miejscu saloniku czuł się on komfortowo. Punktem wyjścia jest diagnoza potrzeb klienta, stworzenie jego profilu (tzw. persony), a następnie przeanalizowania całokształtu jego doświadczeń z marką, przenosząc je na schemat tzw. mapy podróży konsumenta. To jest także miejsce na zdiagnozowanie emocji, które pojawiają się w umysłach konsumentów podczas kontaktu z marką. Dzięki temu łatwo lokalizujemy potencjalne bariery zakupowe i je usuwamy.
Hasło przewodnie dla strefy Top Presso brzmi: „Twoja przerwa, Twój przystanek”. Wybrana kolorystyka wnętrza realizuję tę obietnicę, łącząc antracytowe meble z akcentami w kolorach charakterystycznych dla logo Kolportera: czerwonym i żółtym. Dodatki w kolorze patynowanego drewna nadają salonikowi przytulny charakter. Koncept dedykowany jest przede wszystkim placówkom znajdującym się w lokalizacjach o dużym natężeniu przechodniów: szpitalach, stacjach metra, dworcach, lotniskach czy biurowcach.
W ostatnim miesiącu otwarto nowe saloniki Top Presso w Warszawie, na stacjach Metra: Dworzec Wileński, Rondo ONZ, Świętokrzyska oraz w Jeleniej Górze.
Przeczytaj także:
- Mapa doświadczeń klienta - czym jest i jak ją tworzyć?
- Doświadczenie zakupowe klienta - magia, która dzieje się w sklepie
PS. A jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tym jak pracujemy oraz jak poprawiamy sprzedaż w sklepach i oddziałach - zapoznaj się z naszą usługą - Projektowanie punktów sprzedaży -
2016-03-15
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.