Digital signage - skuteczna siła przyciągania.
Joanna Bociąg
Pamiętam, jakie wrażenie zrobiła na mnie futurystyczna wizja centrum handlowego w „Raporcie mniejszości” (2002). Ogromne ekrany, wyświetlające spersonalizowane filmy reklamowe, grzecznie „witające” wchodzących do sklepu klientów wydawały się wówczas totalnym science – fiction, zwłaszcza na tle rodzimych rozwiązań komunikacji in-store w tamtym czasie. Do dziś pamiętam, gdy hologram pięknej kobiety z witryny GAPa uśmiechnął się do Andersona i przywitał go jak dobrego znajomego...
I nie musieliśmy czekać do 2054 roku, aby zbliżone rozwiązania zobaczyć u nas. Digital Signage staje się coraz bardziej dostępny. Z pewnością ogromny wpływ na to ma fakt, że siła jego oddziaływania na odbiorcę jest znacznie wyższa niż przekazu statycznego. Tezę tę potwierdza szereg badań.
W 2010 roku Intel porównał reakcje blisko 300 000 osób na komunikaty video oraz statyczne. Digital przyciąga uwagę średnio 4-6 razy skuteczniej niż plakat.
A Report on a Field Trial of Anonymous Video Analytics (AVA) in Digital Signage, Intel, 2010
Potwierdzono również, iż poziom zapamiętania przekazu ruchomego jest znacznie wyższy niż statycznego, co więcej „moc perswazyjna” rozwiązań digitalowych jest także bardziej skuteczna niż tradycyjne metody komunikacji marketingowej.
Według badań przeprowadzonych przez firmę Arbitron Research w 2010 roku, 47% badanych zapamiętało reklamę wyświetlaną na nośniku digitalowym, a 19% z nich dokonało zakupu pomimo, iż wcześniej tego nie planowało. Badanie przeprowadzono na próbie 1753 osób.
Niewątpliwymi atutami rozwiązań digital signage są:
- wyższa skuteczność dotarcia do pamięci i portfela odbiorcy w porównaniu z nośnikami tradycyjnymi;
- możliwość kreowania contentu ograniczona tylko wyobraźnią i ewentualnie prawem :)
- łatwość i szybkość wymiany komunikacji dzięki technologii.
Rosnąca popularność digitala sprawia, że ceny systemów stają się również coraz bardziej przystępne. I jest to widoczne w przestrzeniach komercyjnych i publicznych.
fot. pinterest.com
...i już raczej nikt nie ma wątpliwości, że digital signage to nie tylko przyszłość, to już teraźniejszość.
Przeczytaj także:
- Pięć elementów, które budują pozytywne doświadczenia klienta
- Badania klientów, które przynoszą wielkie korzyści.
2016-07-19
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.