Sekrety sklepów, które naprawdę sprzedają

Na wybory klientów ma wpływ wiele czynników i emocji, które składają się na shopping experience - całokształt doświadczeń pojawiających w procesie zakupowym. Przemyślana i dobrze przygotowana ścieżka zakupowa,  czy szerzej „podróż klienta”, to magnes, który przyciąga do konkretnego obiektu - są galerie, które odwiedzamy chętniej niż inne i to nie tylko z powodu proponowanej przez najemców oferty.

Bliskość, wygoda dotarcia i przyjemne wcześniejsze doświadczenia to elementy, które w pierwszej kolejności mają wpływ na wybór klienta, w zasadzie już na poziomie podświadomości. I o ile na dwa pierwsze zarządca centrum ma niewielki wpływ (decyzje o lokalizacji zapadły wcześniej) o tyle, dzięki świadomemu budowaniu pożądanego customer experience, generującego pozytywne emocje i skojarzenia w umysłach klientów może osiągnąć realne sukcesy.

Obecnie, klient ma inne oczekiwania wobec centrum handlowego niż kilkanaście lat wcześniej.  Dziś, w „dobrej galerii” oprócz ulubionych marek sklepów powinny się także znaleźć: przyjazny parking, kawiarnie, restauracje i bary w atrakcyjnym otoczeniu.  Wygodne i estetyczne miejsca siedzące w otoczeniu naturalnej zieleni to namiastka spotkania w parku, a jeśli dodamy do tego smak doskonałej kawy czy ulubionego ciastka to otrzymujemy przepis na „przyjemność absolutną” i zakotwiczenie na stałe w umysłach klientów. Przemyślana aranżacja strefy relaksu i spotkań towarzyskich to sposób na zapewnienie sobie licznego grona stałych klientów. To nie tylko miejsce na krótszy lub dłuższy wypoczynek przy filiżance ulubionego napoju – współcześnie to także możliwość na zdobycie unikalnych doświadczeń, bardzo cenionej „waluty” w dobie nawiązywania relacji merek z konsumentem. Największa galeria na świecie, Dubai Mall w Abu Dabi, w strefie wypoczynku umieściła w tunelu gigantyczne akwarium z fauną i florą morską oraz sztuczny wodospad, a Emporia Malmo w Szwecji to spektakularne kaskady zieleni spływające od sufitu do podłogi na najniższym poziomie...

 

Magazyn Galerie Handlowe, czerwiec 2015

©2015 BranchBrothers | Regulamin

Doradztwo marketingowe i strona internetowa – Truszkowski Consulting Group