Jak diagnozować potrzeby klienta?

 
– Doświadczenie zakupowe to nie tylko kontakt ze sprzedawcą, ale także wygląd sklepu, sposób, w jaki się w nim poruszamy, elementy nawigacyjne pozwalające odnaleźć się w przestrzeni handlowej, a nawet oświetlenie czy kolorystyka użyta we wnętrzach – podkreśla Joanna Bociąg. – Widzimy, że sprzedawcy są coraz częściej świadomi tego, jak duży wpływ na decyzję o zakupie mają emocje odczuwane przez klienta. Jednak aby rzeczywiście czuł się on w naszym sklepie dobrze, bezpiecznie i miał poczucie dobrze wydanych pieniędzy, należy zadbać o wyeliminowanie barier zakupowych

Aby to osiągnąć należy stworzyć mapę doświadczeń klienta - czyli szablon, na którym do każdego etapu procesu zakupowego przyporządkowuje się emocje, które w danej chwili towarzyszą klientowi. Suma tych pozytywnych jak i negatywnych emocji daje nam jasny  obraz tego, jak wyglądają doświadczenia zakupowe klientów i jakie są szanse na to, że będzie on lojalny i będzie chciał wrócić do danego sklepu.

 

artykuł ukazał się w NowyMarketing

©2015 BranchBrothers | Regulamin

Doradztwo marketingowe i strona internetowa – Truszkowski Consulting Group