Zrób to sam - sprawdź merchandising w swoim sklepie!
Iwona Kliś
O roli visual merchandisingu na blogu Branch Brothers pisaliśmy już wiele, opisując na przykład istotę merchandisingu w pięciu krokach (link) bądź wymieniając najważniejsze zasady merchandisingu (link). Powstał nawet wpis o tym, w jaki sposób badać i kontrolować merchandising (link)! Zawsze powtarzamy, że dobrze zorganizowane miejsce sprzedaży z elementem customer experience zwiększa sprzedaż!
Nasza praca polega m.in na badaniach przestrzeni sprzedaży - oceniamy jak funkcjonuje dane miejsce poprzez dogłębną analizę sklepu oraz badania zachowań klientów (z pomocą mapy doświadczeń klienta i kamer).
Dzisiaj chcemy podzielić się kilkoma wskazówkami dotyczącymi tego, jak spróbować samemu przeanalizować swój sklep i postawić pierwszy krok ku lepszemu customer experience! Zanim jednak rozpoczniemy badanie sklepu, musimy zacząć od trzech ważnych wskazówek:
- Na badane miejsce zawsze patrz oczami klienta
... i nie można zakładać, że coś jest widoczne, zrozumiałe albo oczywiste, bo już zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić.
- Klient zauważy wszystko, liczy się każdy szczegół
przy analizie sklepu szczególną uwagę należy zwrócić na szczegóły - rozmieszczenie plakatów promocyjnych, stan techniczny półek - słowem wszystko, co przekłada się na wrażenia o sklepie.
- Analizując sklep zwróć uwagę na jego atmosferę
ponieważ to ona bezpośrednio przekłada się na wizerunek i ocenę sklepu. W wyjaśnieniu tego zagadnienia może pomóc artykuł "Niepowtarzalna atmosfera w sklepie" (link)
Audyt sklepu jest dobrą podstawą do wprowadzenia zmian, ulepszenia przestrzeni sprzedaży i tym samym dbania o najlepsze customer experience klientów!
Pobierz checklistę wypełniając formularz i sprawdź, co możesz ulepszyć, aby zwiększać sprzedaż.
Checklista - sprawdź visual merchandising w swoim sklepie - pobierz
2017-03-06
Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl
Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.