W jaki sposób budować skuteczną ekspozycję?

Joanna Bociąg

Zacznijmy od podstaw i odpowiedzmy na zasadnicze pytanie - do czego służy ekspozycja?

Ekspozycja i informacja o ofercie to centrum każdego miejsca sprzedaży. Warto o nią dbać, bo jej skuteczność bezpośrednio przekłada się na zysk. Ważne są takie szczegóły jak: lokalizacja na terenie miejsca sprzedaży, kolejność ułożenia, właściwa ilość, odpowiednia wysokość, oświetlenie, oznaczenia cen, opis produktów, a nawet szerokość alejek.

1. Podstawą jest DOSTĘPNOŚĆ

Najlepsi sprzedawcy zawsze dbają o to, żeby kontakt klienta z produktem był jak najbardziej zbliżony do warunków jego użytkowania po zakupie. Dzięki temu tworzy się poczucie, że oto już prawie jest się jego właścicielem. Nie warto zamykać ekspozycji za szklaną półką, poza wzrokiem klienta bądź za plecami kupującymi. Przede wszystkim chodzi o to, aby klient nie przeoczył ekspozycji...

2.  O tym jak budować ekspozycje w kilku punktach

Myśląc o tym, aby ekspozycja była dostępna dla klientów, warto zadbać także, by kupujący doświadczali jej wszystkimi zmysłami: wzrokiem, dotykiem, węchem, smakiem i słuchem. Należy pamiętać, aby:

I jeszcze jedno: aktualizowanie, estetyka i regularne uzupełnianie.
Nawet najbardziej dostępna, ale chaotyczna i wybrakowana ekspozycja nie przyciąga klientów. Puste półki bądź ekspozytory sprawiają wrażenie, że nikt nie dba o szczegóły. Najlepsze produkty tracą na wartości w oczach klientów, jeśli leżą w nieładzie.

Przeczytaj także:

  1. Mapa doświadczeń klienta - czym jest i jak ją tworzyć?
  2. Najczęstsze błędy popełniane przez sklepy dziecięce.
  3. Emocje i zmysły w projektowaniu sklepów.

2016-02-23

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso