User experience - wszystko co powinieneś wiedzieć.

Joanna Bociąg

Zacznijmy od tego, że user exeperience ma wiele definicji, jednak wszystkie łączy rozpoznawanie i odpowiadanie na potrzeby klienta. To całość wrażeń jakich doświadcza klient (użytkownik) podczas korzystania z produktów i usług. Jednak to najlepsze UX wykracza daleko poza dawanie klientom tego, co sami zgłosili - czyli wywołuje "efekt wow".

Współcześnie doświadczamy wpływu UX wszędzie - aplikacje, strony internetowe, narzędzia... to nie tylko interakcja z produktem, to także obsługa klienta i postrzeganie marki. Jednym zdaniem: UX to reakcja emocjonalna na produkt, która bezpośrednio przekłada się na zachowanie klienta. A o tym, jaki duży wpływ mają emocje na doświadczenie klientów pisaliśmy już na naszym blogu - TUTAJ (link) 

Na czym polega User Experience?

1. UX to dzedzina, która łączy się bezpośrednio z produktem, marketingiem, technologią, obsługą klienta i przede wszystkim - strategią firmy

2. Aby zbudować strategię UX w firmie należy brać pod uwgę trzy głosy i odpowiedzieć na pytania:
głos klientów - czego oczekują nasi użytkonicy?
głos biznesu - jakie wymagania ma dział marketingu, a jaki cel stawia sprzedaż? 
głos rynku - jakie są standardy rynkowe?

3. User experience to tworzenie produktów spełniających trzy funkcje: muszą być zrozumiałe dla klientów, łatwe w obsługiwaniu i dostarczające najlepszych doświadczeń użytkowania. 

Jak powiedział Tom Peters, ekspert z zakresu zarządzania "Wsłuchiwanie się w głos klientów powinno stać się biznesem każdej firmy". I to idealne podsumowanie tematu :)
Zawsze w centrum projektowania usług musimy postawić potrzeby naszego klienta, w tym wypadku - użytkownika. Tylko w ten sposób otrzymamy produkt, który angażuje i zwiększa szanse na lojalność klientów! 

Aby wiedzieć więcej o zarządzaniu doświadczeniami klienta przeczytaj także: 

... oraz zapisz się na nasz newsletter, aby regularnie otrzymywać informacje o nowych publikacjach :) Wkrótce pojawi się wpis na temat tego, w jaki sposób mierzyć User Experience!

2017-02-08

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso