Trendy Customer Experience 2018

Joanna Bociąg

Poprzedni rok pokazał, że coraz więcej osób zarządzających firmami ma świadomość i chce projektować najlepsze doświadczenia kupujących. Badania jakie przeprowadzaliśmy dla naszych klientów i projekty, które kończyliśmy z sukcesem udowadniały, że jest to trafiona inwestycja.

Niezmiennie powtarzamy, że zarządzanie doświadczeniami kupujących daje nam ogromne możliwości – poznania klienta, odpowiadania na jego potrzeby, dostosowania oferty, budowania lojalności - by w efekcie zwiększać sprzedaż. Jakie zmiany w zakresie customer experience przyniesie nam 2018 rok? Na co warto zwrócić uwagę w tworzeniu przewagi konkurencyjnej?

Już roku temu pisaliśmy o klientach, którzy deklarują, że chętnie zapłacą więcej za doskonałe doświadczenia zakupowe. Faktem jest także, że w zeszłym roku 75% firm twierdziło, że ich najważniejszym celem jest poprawa jakości obsługi klienta

Rok 2018 będzie wielkim rokiem dla zarządzania doświadczeniami klientów. Już nie pojedyncze osoby, a całe działy dbają o jakość customer experience w każdym punkcie styku z marką. CX stał się ważnym czynnikiem także dla prezesów firm. Pierwsze projekty zakończone sukcesem dały nadzieję na to że można więcej i lepiej…

1. Personalizacja to oszczędność czasu klienta

Dostosowanie komunikacji / nawigacji i dostarczanie treści, której w danym momencie potrzebuje to największa wartość jaką możemy dać klientom. Personalizacja to najlepsza wartość marketingowa - zarówno w świecie zakupów online jak i offline coraz więcej wiemy o naszych klientach - warto to wykorzystać dla budowania doświadczeń, których kupujący chcą. Personalizacja polega na zrozumieniu i wykorzystaniu preferencji klientów, korzystaniu ze wszelkich dostępnych danych o kupujących oraz rozmów we wszystkich kanałach – tak, aby móc z wyprzedzeniem przewidywać potrzeby klienta.

2. Wartość dodana dla klientów

Nowe technologie i przechowywanie danych o preferencjach naszych klientów służy temu, aby szybciej reagować na ich potrzeby, ale także budować lojalność. Znając naszego klienta jesteśmy w stanie określić jego potrzeby zakupowe, a budując mapę doświadczeń, możemy odpowiedzieć na jego nawet niewypowiedziane życzenia. Przekraczając próg standardowej obsługi, przechodzimy na poziom „efektu wow” – który sprawi, że kupujący nie tylko będzie kojarzył pozytywnie naszą markę, ale polecał ją innym!

3. Customer experience rozprzestrzenia się!

Od zawsze powtarzamy, że customer experience buduje lojalność i zwiększa ilość nowych klientów. To działania, które przekładają się także na pracowników firmy – wdrażane z sukcesem projekty CX sprawiają, że coraz więcej osób jest przekonanych o słuszności tej inwestycji. Już nie tylko działy marketingu bądź obsługi klienta – wszystkie osoby w firmie odpowiedzialne są za jakość doświadczenia klienta!

4. Pomimo rozwoju nowych technologii – nadal chcemy „poczuć”.

Rynek zakupów online z roku na rok rośnie, coraz więcej kupujemy przez Internet, ale czy coraz rzadziej bywamy w sklepach? Nadal cenimy i w 2018 będziemy cenić tradycyjne zakupy. Możliwość dotknięcia materiału, poczucia zapachu perfum bądź degustacji produktu jest dla nas niezastąpiona. Bez wątpienia wzrośnie jakość doświadczeń w sklepach stacjonarnych – wyższy poziom obsługi klienta i przestrzeń dostosowana do potrzeb kupujących. Z nową technologią u boku, jednak nadal z realnymi, zmysłowymi doświadczeniami…

Inwestowanie w doświadczenia klientów to bez wątpienia długoterminowa inwestycja, jednak jak pokazuje wiele przykładów – opłacalna.
Jeżeli jeszcze nie wprowadziłeś / wprowadziłaś w swojej firmie standardów customer experience – ten rok to najlepszy moment na nadrobienie zaległości!

W temacie customer experience warto przeczytać:

2018-01-10

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso