Sklep pop-up: jak działa i czy warto w niego inwestować?

Iwona Kliś

Pop-up retail, pop-up store bądź po prostu sklep pop-up - nazw jest kilka, ale cel zawsze ten sam – stworzenie zaskakujących, niepowtarzalnych sklepów, stawianych w mniej tradycyjnych miejscach i na określony czas. Zaskoczyć, przyciągnąć i sprzedać. A jak to wygląda w praktyce?

Początki sklepu pop-up

Sam pomysł narodził się już na początku XXI w. w USA i Wielkiej Brytanii. Sklepy, które otwierają się na jakiś czas i sprzedają ograniczoną ilość produktów wymyśliła amerykańska firma Vacant. To jej właściciele w 2003 roku otworzyli pierwszy tego typu sklep w Nowym Jorku.

Pop-up to idealny sposób na zaciekawienie klientów i aktywizację sprzedaży (określony czas i ograniczona ilość produktów). To także sposób, na zaistnienie w świadomości nowej grupy odbiorców, a nawet stworzenie pierwszych doświadczeń zakupowych!

Jakie szanse daje pop-up?

Przede wszystkim, każda marka może spróbować zaistnieć w przestrzeni dzięki tego typu sklepom. Równocześnie niski koszt przekłada się na duże możliwości – bezpośredniego dotarcia do klientów, budowania świadomości marki i w efekcie – zwiększanie grupy klientów.
To także duża możliwość promocji – kreatywny i zaskakujący projekt sklepu może pojawić się w mediach, a dzięki sile social mediów rozrosnąć się w skuteczną reklamę.

Jak to działa w Polsce?

Nikogo już nie dziwi widok sklepów – namiotów, szczególnie w okresie wakacyjnym.
Pierwszym pop-upem w Polsce był H&M w Warszawie (2012 rok), utrzymany w klimacie letniej plaży – taras z leżakami i muzyka na żywo. Wszystko otoczone zgrabną promocją z pewnością przyniosło efekty, bo koncept zyskał na popularności.Teraz nikogo już nie dziwi ten format sklepu, co więcej spotyka sie z pozytywnym odbiorem! :) 

Jeżeli interesuje Cię tematyka projektowania sklepu, przeczytaj także: 

2017-06-20

Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso