Galeria Handlowa przyjazna dzieciom - raport PRCH

Bartłomiej Dudka

Polska Rada Centrów Handlowych w maju przeprowadziła badanie dotyczące komfortu kupujących w Galeriach pod względem dostostosowania przestrzeni dla rodziców z dziećmi. Oceniano zarówno funkcjonalność alejek, wind, pojazdów dla wózków, oraz oczywiscie komfort kupujących. Jak prezentują się wyniki w kontekście kreowania doświadczeń w Poznaniu i co jest najważniejsze dla klientów?  

Analizie zostało poddanych 8 obiektów, a większość odwiedzanych galerii była wyposażona w podstawowe udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi. Dobrą wiadomością jest też fakt, że komunikacja wewnątrz poznańskich centrów handlowych ułatwia sprawne poruszanie się z wózkiem. A który z obiektów znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu? Galeria Malta - przeanalizujmy dlaczego.

Co jest ważne dla rodziców na zakupach?

Klienci z dziećmi zostali zapytani o to, co decyduje o wyborze konkretnego centrum handlowego. Zaraz po lokalizacji i ofercie sklepów kupujący wskazywali wygodny parking, ofertę rekreacyjną i przestrzeń dostosowaną do ich potrzeb! Pokazuje to, jak ważne dla rodziców są elementy bezpośrednio wpływające na ich doświadczenia zakupowe! Badanie udowodniło, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń ułatwia kupowanie. 
"...powinny być szerokie korytarze i restauracje dostosowane do potrzeb dzieci" - cytując fragment wywiadu.

Poczucie bezpieczeństwa w centrum handlowym.

Jednym ze wskazywanych elementów decydujących o wyborze danego miejsca zakupów było bezpieczeństwo. Jej najważniejszym elementem jest profesjonalna informacja rozumiana jako recepcja bądź punkt informacyjny. Na drugim miejscu znalazł się czytelny system wizualnego oznakowania centrum. To dowód na to, jak ważne dla klientów jest odnalezienie się w przestrzeni oraz jak istotnym jest to doświadczeniem ( o tym jak dobrze zaprojektować oznaczenia i nawigację w sklepie pisaliśmy tutaj).

I chociaż można zauważyć wysoką świadmość Galerii Handlowych w procesie kreowania doświadczeń kupujących z dziećmi, to nadal istnieje wiele obszarów do poprawy - oczekiwania rodziców koncentrują się wokół oferty, bezpieczeństwa i komfortu przestrzeni. A przecież wszystko to wpływa na doświadczenia zakupowe i lojalność klientów!

PS. A już jutro (5 października) będziemy świętować CX Day, czyli Dzień Customer Experience - to dobry moment na to, aby zastanowić się jakie doświadczenia zakupowe mają Twoi klienci :)

Chcesz wiedzieć więcej o kreowaniu doświadczeń klientów? Przeczytaj także: 

2016-10-04

Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl

Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso