Galeria Handlowa przyjazna dzieciom - raport PRCH
Bartłomiej Dudka
Polska Rada Centrów Handlowych w maju przeprowadziła badanie dotyczące komfortu kupujących w Galeriach pod względem dostostosowania przestrzeni dla rodziców z dziećmi. Oceniano zarówno funkcjonalność alejek, wind, pojazdów dla wózków, oraz oczywiscie komfort kupujących. Jak prezentują się wyniki w kontekście kreowania doświadczeń w Poznaniu i co jest najważniejsze dla klientów?
Analizie zostało poddanych 8 obiektów, a większość odwiedzanych galerii była wyposażona w podstawowe udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi. Dobrą wiadomością jest też fakt, że komunikacja wewnątrz poznańskich centrów handlowych ułatwia sprawne poruszanie się z wózkiem. A który z obiektów znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu? Galeria Malta - przeanalizujmy dlaczego.
Co jest ważne dla rodziców na zakupach?
Klienci z dziećmi zostali zapytani o to, co decyduje o wyborze konkretnego centrum handlowego. Zaraz po lokalizacji i ofercie sklepów kupujący wskazywali wygodny parking, ofertę rekreacyjną i przestrzeń dostosowaną do ich potrzeb! Pokazuje to, jak ważne dla rodziców są elementy bezpośrednio wpływające na ich doświadczenia zakupowe! Badanie udowodniło, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń ułatwia kupowanie.
"...powinny być szerokie korytarze i restauracje dostosowane do potrzeb dzieci" - cytując fragment wywiadu.
Poczucie bezpieczeństwa w centrum handlowym.
Jednym ze wskazywanych elementów decydujących o wyborze danego miejsca zakupów było bezpieczeństwo. Jej najważniejszym elementem jest profesjonalna informacja rozumiana jako recepcja bądź punkt informacyjny. Na drugim miejscu znalazł się czytelny system wizualnego oznakowania centrum. To dowód na to, jak ważne dla klientów jest odnalezienie się w przestrzeni oraz jak istotnym jest to doświadczeniem ( o tym jak dobrze zaprojektować oznaczenia i nawigację w sklepie pisaliśmy tutaj).
I chociaż można zauważyć wysoką świadmość Galerii Handlowych w procesie kreowania doświadczeń kupujących z dziećmi, to nadal istnieje wiele obszarów do poprawy - oczekiwania rodziców koncentrują się wokół oferty, bezpieczeństwa i komfortu przestrzeni. A przecież wszystko to wpływa na doświadczenia zakupowe i lojalność klientów!
PS. A już jutro (5 października) będziemy świętować CX Day, czyli Dzień Customer Experience - to dobry moment na to, aby zastanowić się jakie doświadczenia zakupowe mają Twoi klienci :)
Chcesz wiedzieć więcej o kreowaniu doświadczeń klientów? Przeczytaj także:
- Strefa oczekiwania, w której klienci się nie nudzą (zdjęcia)
- Marketing doświadczeń w Galeriach Handlowych
2016-10-04
Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl
Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.