Nowy wygląd sklepu Altom - projekt Branch Brothers

Joanna Bociąg

Altom to polski dystrybutor i producent artykułów gospodarstwa domowego, który chciał zmiany w aranżacji sklepów i tym samym poprawy customer experience. Podjęliśmy się przygotowania projektu - wykorzystując metody Design Thinking, stworzyliśmy mapy doświadczeń klienta oraz kompleksowo opracowaliśmy wygląd nowego sklepu: architektura, standard ekspozycji oraz oznakowanie.

Głównym założeniem nowego wyglądu było uzyskanie komfortowego i przyjaznego wnętrza sklepu, w którym klient będzie z przyjemnością robił zakupy. Efekt osiągnęliśmy:

W jaki sposób pracowaliśmy nad projektem:

Najpierw przeprowadziliśmy audyt, w którym oceniliśmy obecny stan i zaproponowaliśmy rekomendacje zmian zwiększających komfort i atrakcyjność zakupów w sklepie. Aby zaprojektować nowy wygląd placówki, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tak zwane „Persony” – starając się jak najdokładniej  określić ich potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie przygotowaliśmy układ funkcjonalny, który spełnia potrzeby potencjalnych kupujących.

Opracowany przez Branch Brothers koncept sklepu zakłada oddziaływanie na zmysły klientów zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego:


A jakie korzyści przyniosło wdrożenie projektu dla sklepu?

- Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Branch Brothers ufając, że są profesjonalistami, którzy podpowiedzą nam jak przemodelować naszą placówkę detaliczną, tak, aby była przyjazna dla klientów i generowała większą sprzedaż niż dotychczas. Odczucia klientów odwiedzających sklep po remoncie są pozytywne, wskazują na swobodę ruchu, dużą przestrzeń oraz fakt, że teraz zauważają dużo więcej produktów na półkach niż przed remodelingiem placówki.
(Paulina Żurowska – Wrzesińska, dyrektor marketingu Altom)

PS. Salon firmowy Altom w Gnieźnie z nowym wyglądem według naszego projektu został otwarty 10 marca 2016 r. :)

Przeczytaj także o naszym projekcie dla Kolporter (Top Presso), a jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tym jak projektujemy oraz jak poprawiamy visual merchandising w sklepach i oddziałach - zapoznaj się z naszą usługą - Projektowanie punktów sprzedaży - oraz Poprawa przestrzeni handlowej sklepu

2016-04-12

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso