Nowy wygląd sklepu Altom - projekt Branch Brothers
Joanna Bociąg
Altom to polski dystrybutor i producent artykułów gospodarstwa domowego, który chciał zmiany w aranżacji sklepów i tym samym poprawy customer experience. Podjęliśmy się przygotowania projektu - wykorzystując metody Design Thinking, stworzyliśmy mapy doświadczeń klienta oraz kompleksowo opracowaliśmy wygląd nowego sklepu: architektura, standard ekspozycji oraz oznakowanie.
Głównym założeniem nowego wyglądu było uzyskanie komfortowego i przyjaznego wnętrza sklepu, w którym klient będzie z przyjemnością robił zakupy. Efekt osiągnęliśmy:
- ustawiając regały zgodnie ze ścieżką klienta w sklepie,
- przearanżowując ekspozycję produktów (merchandising),
- a także projektując (zarówno graficzne jak i lokalizacyjne) oznaczenia kategorii i tablic wizerunkowych wewnątrz placówki:
- dbając o kolorystykę i atmosferę wnętrza.
W jaki sposób pracowaliśmy nad projektem:
Najpierw przeprowadziliśmy audyt, w którym oceniliśmy obecny stan i zaproponowaliśmy rekomendacje zmian zwiększających komfort i atrakcyjność zakupów w sklepie. Aby zaprojektować nowy wygląd placówki, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tak zwane „Persony” – starając się jak najdokładniej określić ich potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie przygotowaliśmy układ funkcjonalny, który spełnia potrzeby potencjalnych kupujących.
Opracowany przez Branch Brothers koncept sklepu zakłada oddziaływanie na zmysły klientów zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego:
- wzroku (jasne, przyjazne dla oka barwy, będące dobrym tłem dla kolorowych produktów),
- słuchu (delikatna, relaksująca muzyka w tle),
- dotyku (możliwość dotknięcia przedmiotów dzięki otwartej ekspozycji).
A jakie korzyści przyniosło wdrożenie projektu dla sklepu?
- Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Branch Brothers ufając, że są profesjonalistami, którzy podpowiedzą nam jak przemodelować naszą placówkę detaliczną, tak, aby była przyjazna dla klientów i generowała większą sprzedaż niż dotychczas. Odczucia klientów odwiedzających sklep po remoncie są pozytywne, wskazują na swobodę ruchu, dużą przestrzeń oraz fakt, że teraz zauważają dużo więcej produktów na półkach niż przed remodelingiem placówki.
(Paulina Żurowska – Wrzesińska, dyrektor marketingu Altom)
PS. Salon firmowy Altom w Gnieźnie z nowym wyglądem według naszego projektu został otwarty 10 marca 2016 r. :)
Przeczytaj także o naszym projekcie dla Kolporter (Top Presso), a jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tym jak projektujemy oraz jak poprawiamy visual merchandising w sklepach i oddziałach - zapoznaj się z naszą usługą - Projektowanie punktów sprzedaży - oraz Poprawa przestrzeni handlowej sklepu
2016-04-12
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.