Niepowtarzalna atmosfera w sklepie.
Bartłomiej Dudka
Atmosferę w sklepie można określić jako przemyślane kreowanie przestrzeni w celu wywołania u klientów określonych efektów. Dokładniej rzecz ujmując - tworzenie warunków do kupowania :) Atmosferę tworzymy poprzez wrażenia wzrokowe, słuchowe, węchowe i dotykowe. W jaki więc sposób działając tak multisensualnie zaplanować wyjątkową przestrzeń?
Atmosfera wnętrza bezpośrednio przekłada się na wizerunek i ocenę sklepu. To wszystko zaś bezpośrednio odpowiada za doświadczenie klientów i emocje, jakie towarzyszą podczas zakupów. A jak już jesteśmy przy tym zagadnieniu -przypomnijmy jakie bodźce oddziałują na klienta w miejscu sprzedaży:
Istnieją badania potwierdzające rolę jaką pełni nastrój sklepu na postępowanie kupujących. Wykazano, że osoby oglądające towar w sklepie, w którym panowała miła atmosfera oceniły go bardziej pozytywnie aniżeli osoby, które widziały te same przedmioty w mniej przyjemnych warunkach. Nie jest też zaskoczeniem, że pozytywne bodźce sensoryczne wywołują u kupujących chęć dłuższego przebywania w sklepie :)
A na koniec - aż 90% detalistów uważa, że kreowanie odpowiedniej atmosfery jest równie ważne jak dbałość o ceny towarów*
*M.Biedermann, Działania promocyjne jako wyraz orientacji marketingowej sklepów detalicznych
Aby wiedzieć więcej o istocie doświadczeń zakupowych przeczytaj także:
- strefa oczekiwania, w której klienci się nie nudzą
- o zależności pomiędzy satysfakcją a lojalnością klientów
2016-11-15
Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl
Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.