Niepowtarzalna atmosfera w sklepie.

Bartłomiej Dudka

Atmosferę w sklepie można określić jako przemyślane kreowanie przestrzeni w celu wywołania u klientów określonych efektów. Dokładniej rzecz ujmując - tworzenie warunków do kupowania :) Atmosferę tworzymy poprzez wrażenia wzrokowe, słuchowe, węchowe i dotykowe. W jaki więc sposób działając tak multisensualnie zaplanować wyjątkową przestrzeń? 

Atmosfera wnętrza bezpośrednio przekłada się na wizerunek i ocenę sklepu. To wszystko zaś bezpośrednio odpowiada za doświadczenie klientów i emocje, jakie towarzyszą podczas zakupów. A jak już jesteśmy przy tym zagadnieniu -przypomnijmy jakie bodźce oddziałują na klienta w miejscu sprzedaży:

Istnieją badania potwierdzające rolę jaką pełni nastrój sklepu na postępowanie kupujących. Wykazano, że osoby oglądające towar w sklepie, w którym panowała miła atmosfera oceniły go bardziej pozytywnie aniżeli osoby, które widziały te same przedmioty w mniej przyjemnych warunkach. Nie jest też zaskoczeniem, że pozytywne bodźce sensoryczne wywołują u kupujących chęć dłuższego przebywania w sklepie :) 

A na koniec - aż 90% detalistów uważa, że kreowanie odpowiedniej atmosfery jest równie ważne jak dbałość o ceny towarów*

*M.Biedermann, Działania promocyjne jako wyraz orientacji marketingowej sklepów detalicznych

Aby wiedzieć więcej o istocie doświadczeń zakupowych przeczytaj także:

2016-11-15

Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl

Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso