Kącik dziecięcy w salonie samochodowym - jak go zaprojektować?

Iwona Kliś

W wielu punktach usługowo-handlowych kącik dziecięcy jest standardowym elementem wystroju. Coraz częściej obserwujemy, że różne punkty takie jak przychodnie, banki, urzędy, restauracje, kawiarnie czy hotele, chcąc zapewnić komfort swoim klientom, dbają także o ich pociechy. Nie dziwi więc wzrost popularności stref przeznaczonych dla dzieci w takich właśnie miejscach i chęć ich jak najlepszego zaprojektowania. 

Strefy stworzone z myślą o dzieciach coraz częściej pojawiają się w punktach sprzedaży samochodów. Niestety, często nie spełniają one swojego zadania. Stolik, krzesełka i kolorowanka być może ucieszą trzylatka, ale należy pamiętać, że salon odwiedzają rodzice z dziećmi w różnym wieku, dlatego taka strefa powinna być interesująca zarówno dla maluchów, jak i dla nastolatków. Poza tym najważniejszym elementem takiego kącika jest bezpieczeństwo, które trzeba zapewnić korzystającym.

Czy na ograniczonej przestrzeni salonów samochodowych można stworzyć atrakcyjny kącik dla dzieci?

Jak najbardziej! Przede wszystkim należy dołożyć starań, by spełniał on również oczekiwania dorosłych, bo to przecież oni decydują, który salon odwiedzą. Rodzice dużą uwagę zwracają na bezpieczeństwo dziecka. Zarówno starsze, jak i młodsze dzieci bardzo lubią zabawki interaktywne. Dlatego – o czym niejednokrotnie już wspominaliśmy – w każdym salonie powinna pojawić się strefa wyposażona w tablet. Będzie on świetnym elementem i z pewnością zainteresuje młodszych, którym można zaproponować np. ciekawą kreskówkę, w której bohaterami są chociażby samochody sprzedawanej w salonie marki, ale też starszych, którzy będą mogli zagrać w ciekawą grę zainstalowaną przez personel. Jeśli dealer posiada większy budżet, może również zainwestować w konsolę do gier. 
Dbanie o klienta od najmłodszych lat to bardzo dobry sposób na przywiązanie go do danej marki samochodów, ale też samego dealerstwa.

Jak ​wykorzystać posiadanie strefy dziecięcej do natychmiastowej promocji?

Pomysłów na promocję dealerstwa poprzez kącik dziecięcy jest wiele - każdy dealer, który zainwestuje w takie miejsce, powinien się tym chwalić! Należy wykorzystać wszystkie dostępne kanały i przekazać potencjalnym odwiedzającym, że ich dzieci są w salonie mile widziane. Strona internetowa czy mailingi to podstawa komunikacji z klientami. Na pewno warto też napisać o tym w mediach społecznościowych.

Najważniejsze jest jednak poznanie klientów i ich potrzeb oraz obserwacja ich zachowań. Dotyczy to zarówno dorosłych klientów, jak i tych najmłodszych, bo praca nad tym, żeby bez względu na wszystko czuli się w salonie po prostu dobrze i mieli niezapomniane doświadczenia zakupowe po prostu się opłaca!

Pełny wywiad ukazał się w magazynie Dealer nr 10-11/11 2016

Jeżeli interesuje Cię temat kreowania customer experience w salonie samochodowym, przeczytaj koniecznie:

2017-01-11

Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso