Jak wykreować dobry customer experience?
Joanna Bociąg
Klienci w naturalny sposób szukają możliwości zrobienia najbardziej wartościowych zakupów przy minimalnym zaangażowaniu. Dlatego starają się ograniczyć wybór do kilku najlepszych propozycji i zapamiętać je na przyszłość. Warto jest więc budować takie doświadczenie, aby ułatwić decyzję.
Maksimum wartości, minimum wysiłku. Taki customer experience najbardziej lubią klienci!
Aby budować najlepszy customer experience pamiętaj o sześciu zasadach i stosuj je na co dzień:
- zbierz jak najwięcej informacji na temat tego, czego potrzebują klienci;
- przystosuj przestrzeń sprzedaży do ich świadomych i nieświadomych oczekiwań;
- zbuduj ekspozycję ładną, czytelną i łatwo dostępną;
- zbuduj taki system oznaczeń i nawigacji, by klient nie czuł się zagubiony;
- zadbaj o to, by klient wrócił oraz przewiduj jak jego potrzeby będą się zmieniać;
- ucz się i nieprzerwanie miej otwartą głowę na pomysły innych.
Zmian w zachowaniu nabywców nie da się zatrzymać ani odwrócić. Jeżeli będą chcieli kupić coś on-line, traktując sklep jako przymierzalnię lub wystawę, to zrobią to. Istota sukcesu sieci sprzedaży tkwi w tym, aby jak najlepiej dostosować się do nowych zachowań klientów i ostatecznie zapewnić im taką wartość dodaną, żeby następnym razem kupili w tym samym miejscu. Tak właśnie działa udany customer experience!
Przeczytaj także o zarządzaniu doświadczeniami klienta oraz o pięciu elementach, które budują pozytywne doświadczenia klientów.
2016-08-09
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.