Jak rozwój e-commerce wpływa na nasze zachowania i customer experience?
Joanna Bociąg
Omnichannel i swoboda poruszania się pomiędzy światem online i offline w procesie zakupowym to fakt. Coraz więcej naszych decyzji konsumenckich inicjujemy w oparciu o wyszukiwanie w Internecie, często to bywa także główne źródło informacji przez dokonaniem zakupów. Ale czy możliwości jakie daje nam technologia są wystarczające do stworzenia niezapomnianych doświadczeń klienta?
Odwrócone ROPO – zwane również showroomingiem – to trend, który nierozerwalnie łączy się z przyzwyczajeniami Klienta 3.0. Fascynują nas możliwości, jakie pojawiły się dzięki rozwojowi Internetu i e-commerce ale jak nigdy wcześniej doceniamy możliwość osobistego, fizycznego kontaktu z produktem. To „brakujące ogniwo” w handlu internetowym.
Ale czy zatem w sklepie offline należy zupełnie zrezygnować z nowoczesnych technologii?
Absolutnie nie! Klient 3.0. to człowiek, dla którego bycie online jest niezwykle ważne również w trakcie zakupów. Ten klient chce mieć pewność, że wybiera najlepszą z możliwych opcji, szuka również potwierdzenia słuszności podjętych decyzji. A omnichannel i smarfon w ręku tę potrzebę doskonale realizuje ;)
Specyfika funkcjonowania showroomu offline stwarza doskonały obszar do budowania niezapomnianego doświadczenia zakupowego: dostępny asortyment jest okrojony na rzecz możliwości nieograniczonego testowania produktów przez klienta. Jest to szansa dla marek, które na emocjach klientów budują swoją unikalną propozycję sprzedaży, niezależnie od branży.
I jakkolwiek wirtualna rzeczywistość jest niezwykle atrakcyjną alternatywą dla rzeczywistości realnej nigdy nie zaangażuje zmysłów i emocji w takim stopniu co fizyczny kontakt z produktem. A decyzje zakupowe podejmujemy w dużej mierze emocjonalnie, nawet, gdy jesteśmy przekonani o ich racjonalności :)
Może Cię także zainteresować:
- Jak kupują mężczyźni? Wyniki naszych badań
- Zrób to sam! Sprawdź visual merchandising w swoim sklepie
2017-05-22
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.