Jak rozwój e-commerce wpływa na nasze zachowania i customer experience?

Joanna Bociąg

Omnichannel i swoboda poruszania się pomiędzy światem online i offline w procesie zakupowym to fakt. Coraz więcej naszych decyzji konsumenckich inicjujemy w oparciu o wyszukiwanie w Internecie, często to bywa także główne źródło informacji przez dokonaniem zakupów. Ale czy możliwości jakie daje nam technologia są wystarczające do stworzenia niezapomnianych doświadczeń klienta?

Odwrócone ROPO – zwane również showroomingiem – to trend, który nierozerwalnie łączy się z przyzwyczajeniami Klienta 3.0. Fascynują nas możliwości, jakie pojawiły się dzięki rozwojowi Internetu i e-commerce ale jak nigdy wcześniej doceniamy możliwość osobistego, fizycznego kontaktu z produktem. To „brakujące ogniwo” w handlu internetowym. 

Ale czy zatem w sklepie offline należy zupełnie zrezygnować z nowoczesnych technologii?

Absolutnie nie! Klient 3.0. to człowiek, dla którego bycie online jest niezwykle ważne również w trakcie zakupów.  Ten klient chce mieć pewność, że wybiera najlepszą z możliwych opcji, szuka również potwierdzenia słuszności podjętych decyzji. A omnichannel i smarfon w ręku tę potrzebę doskonale realizuje ;)

Specyfika funkcjonowania showroomu offline stwarza doskonały obszar do budowania niezapomnianego doświadczenia zakupowego: dostępny asortyment jest okrojony na rzecz możliwości nieograniczonego testowania produktów przez klienta. Jest to szansa dla marek, które na emocjach klientów budują swoją unikalną propozycję sprzedaży, niezależnie od branży.

I jakkolwiek wirtualna rzeczywistość jest niezwykle atrakcyjną alternatywą dla rzeczywistości realnej nigdy nie zaangażuje zmysłów i emocji w takim stopniu co fizyczny kontakt z produktem.  A decyzje zakupowe podejmujemy w dużej mierze emocjonalnie, nawet, gdy jesteśmy przekonani o ich racjonalności :)

Może Cię także zainteresować:

2017-05-22

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso