Istota visual merchandisingu w pięciu krokach.

Iwona Kliś

Merchandising to stworzenie sytuacji, w której klient chętnie wejdzie do sklepu, zrobi w nim zakupy i co więcej - przekona do tego innych. Na takie działania składa się wiele różnych czynników, które mają sprawić, że dany sklep będzie się wyróżniał - jednym z nich jest właśnie visual merchandising. Jakie elementy odpowiadają za takie wizualne wywieranie wrażeń na klientach? 

1. Kreatywna reklama 

Oczywiście oprócz efekywnego ułożenia produktów niezwykle istotne jest opracowanie kreatywnej oprawy graficznej i reklamy zewnętrznej w taki sposób, aby wyróżniać się na tle konkurencji i przyciągnąć klienta.

2. Prowadzenie klienta po sklepie

O roli oznaczeń i nawigacji pisaliśmy już wiele razy (tutaj i też tutaj), ale warto wspomnieć, że jednym z elementów Visual Merchandisingu są działania prowadzące klientów w obrębie sklepu według z góry założonego planu. Kupujący pytani o to, dlaczego wybierają dany sklep, odpowiadają, że podoba im się wnętrze, a produkty są widoczene i dobrze oznakowane. To pokazuje, że stosowanie tych zabiegów jest potrzebne. 

3. Kolorystyka i oświetlenie

Wizualne aspekty aranżacji wystroju wnętrza odpowiadają za pierwsze wrażenie w sklepie i pomagają efektywnie wyeksponować produkty. Poza wystrojem wnętrza liczy się też aranżacja witryn, ale przede wszystkim - dopasowanie wszystkich komponentów z projektem sklepu. 

4. Kluczowy przekaz

Istotne jest więc ustalenie przewodniego tematu, który zacznie się już na witrynie i przeniesie klienta do wnętrza sklepu. Szczególnie ważne jest to przy projektowaniu sklepów sieciowych, gdzie ekspozycje powinny być takie same w całym kraju. 

5. Przede wszystkim obraz - czyli digital signage

To ogólny trend panujący w visual merchandisingu na całym świecie. Ma na celu zwrócenie uwagi i utrwalenie marki w umysłach klientów. Ważną rolę odgrywają także dynamiczne efekty świetlne - więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

PS. Przeczytaj także artykuł "Wszystko co powinieneś wiedzieć o visual merchandisingu"

2016-07-26

Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso