Dzieci w sklepie - jak zaprojektować dla nich przestrzeń?

Iwona Kliś

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka, postanowiłam przeanalizować to, jak najmłodsi klienci czują się w sklepie. Nasza praca głównie polega na tym, że wchodzimy w rolę kupujących i staramy się myśleć tak jak oni. Analizujemy ich wątpliwości w miejscu sprzedaży, niwelujemy bariery, tworzymy miejsce przyjazne kupowaniu. No właśnie, a jak to kupowanie wygląda, kiedy do sklepu wchodzisz z dzieckiem? Albo kiedy jesteś dzieckiem? ;)

Kiedy dzieci się nudzą...

A nudzą się często, bo przecież rozpiera ich energia, kiedy dorośli wybierają produkty, dobierają kolory albo ustalają szczegóły umowy. Potrafią zrobić wiele hałasu i wprowadzić w zakłopotanie swoich rodziców. A przecież jest tak prosty sposób, na budowanie pozytywnych doświadczeń klientów - kącik dla dzieci w miejscu sprzedaży!


 ( fot. Galeria Pomorska, źródło: galeriapomorska.pl)

Atrakcyjny wizualnie, pełen gier edukacyjnych, wygodnych poduszek i przestrzeni, w której najmłodsi z klientów, będą mogli miło spędzić czas, podczas gdy rodzice spokojnie podejmować decyzję. Idealne zakupy, doskonały customer experience!

W praktyce jednak nie jest już tak kolorowo. 

Podczas rozmów z obsługą sklepu bardzo często zadajemy pytanie "czy klienci przychodzą z dziećmi?", zazwyczaj odpowiedź jest twierdząca, zdarza się też, że pada zdecydowane - "zawsze!". A my ze zdziwieniem rozglądamy się po przestrzeni, w której nie ma miejsca na zabawki, nie ma też wyodrębnionego miejsca dla najmłodszych...i pytamy: "dlaczego?"
Odpowiedzi jest wiele, najczęściej jednak projektujący sklep nie poznali dobrze klientów i w efekcie nie wiedzieli o takiej potrzebie... a czasem tak niewiele wystarczy do szczęścia najmłodszych: 

Dbanie o klientów, to także zadbanie o to, co dla nich najważniejsze. Odpowiadanie na potrzeby klientów, to dawanie im rozwiązań, o których czasem nawet nie mówią. Projektuj świadomie doświadczenia odwiedzających sklep, także tych najmłodszych :)

Z okazji Dnia Dziecka, wszystkim najmłodszym klientom i ich rodzicom - najlepszego customer experience!

PS. Przeczytaj także o kreowaniu doświadczeń na przykładzie sklepu dziecięcego Zwoosh.

2016-05-31

Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso