Dlaczego warto wprowadzić User Experience?

Bartłomiej Dudka

Wprowadzenie strategii User Experience w firmie ułatwia nawiązywanie i budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami (klientami), którzy czują się komfortowo, pewnie i bezpiecznie podczas korzystania z witryny bądź kupowania w sklepie internetowym. Dzięki UX użytkownik unika pomyłek, strona jest niezwykle intuicyjna i wręcz prowadzi go przez kolejne etapy...

W ostatnim wpisie Asia Bociąg doskonale wprowadziła nas do strategii UX (przeczytaj: wszystko co powinieneś wiedzieć o user experience -klik- ;)
Istnieje naprawdę wiele sposób sprawdzania czy UX w danej firmie działa (np. poprzez badania jakościowe i obserwacje zachowań użytkowników na stronie). Jednak skupmy się na efektach, dlaczego warto inwestować w doświadczenia naszych klientów? 

1. Zwiększenie sprzedaży

Efektywnie wprowadzona strategia User Experience to większa konwersja na stronie, dłuższy czas przebywania klienta w naszym serwisie bądź niższy procent rezygnowania z transakcji. 

2. Pozytywny wizerunek marki

Lepsze i bardziej komfortowe użytkowanie strony to lepsze doświadczenia z marką i większa lojalność klientów. To prosta droga do polecania jej innym i zwiększanie koszyka odbiorców!

3. Przyjazna witryna internetowa

To wydajniejsza strona internetowa - mierzona poprzez średni czas odwiedzin i szybkość realizacji zadań na stronie. Nie muszę dodawać, że mniej błędów na stronie to realna oszczędność, chociażby wsparcia i napraw :) 

4. Więcej uśmiechniętych klientów!

Zadowoleni klienci pozostawią pozytywne komentarze, polubienia i przede wszystkim - będa polecać sklep innym. Dobrze przygotowana witryna internetowa to także mniejszy koszt obsługi klienta przy mniejszym wskaźniku rezygnacji z zakupów. Idealna sytuacja :)  

Korzyści z wprowadzenia strategii User Experience jest wiele - klienci zapamiętują pozytywne doświadczenia, dzięki czemu chcą wracać do danego sklepu i polecać go innym. Witryna internetowa staje się nie tylko produktem, ale przede wszystkim wartością dla użytkowników (opowiada na ich potrzeby), a wszystko to skutkuje pozytywnym odbiorem marki w oczach klienta!

PS. Przeczytaj także koniecznie o trendach w Customer Experience jakie, czekają nas w 2017 (link) 

2017-02-22

Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl

Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso