Dlaczego warto wprowadzić User Experience?
Bartłomiej Dudka
Wprowadzenie strategii User Experience w firmie ułatwia nawiązywanie i budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami (klientami), którzy czują się komfortowo, pewnie i bezpiecznie podczas korzystania z witryny bądź kupowania w sklepie internetowym. Dzięki UX użytkownik unika pomyłek, strona jest niezwykle intuicyjna i wręcz prowadzi go przez kolejne etapy...
W ostatnim wpisie Asia Bociąg doskonale wprowadziła nas do strategii UX (przeczytaj: wszystko co powinieneś wiedzieć o user experience -klik- ;)
Istnieje naprawdę wiele sposób sprawdzania czy UX w danej firmie działa (np. poprzez badania jakościowe i obserwacje zachowań użytkowników na stronie). Jednak skupmy się na efektach, dlaczego warto inwestować w doświadczenia naszych klientów?
1. Zwiększenie sprzedaży
Efektywnie wprowadzona strategia User Experience to większa konwersja na stronie, dłuższy czas przebywania klienta w naszym serwisie bądź niższy procent rezygnowania z transakcji.
2. Pozytywny wizerunek marki
Lepsze i bardziej komfortowe użytkowanie strony to lepsze doświadczenia z marką i większa lojalność klientów. To prosta droga do polecania jej innym i zwiększanie koszyka odbiorców!
3. Przyjazna witryna internetowa
To wydajniejsza strona internetowa - mierzona poprzez średni czas odwiedzin i szybkość realizacji zadań na stronie. Nie muszę dodawać, że mniej błędów na stronie to realna oszczędność, chociażby wsparcia i napraw :)
4. Więcej uśmiechniętych klientów!
Zadowoleni klienci pozostawią pozytywne komentarze, polubienia i przede wszystkim - będa polecać sklep innym. Dobrze przygotowana witryna internetowa to także mniejszy koszt obsługi klienta przy mniejszym wskaźniku rezygnacji z zakupów. Idealna sytuacja :)
Korzyści z wprowadzenia strategii User Experience jest wiele - klienci zapamiętują pozytywne doświadczenia, dzięki czemu chcą wracać do danego sklepu i polecać go innym. Witryna internetowa staje się nie tylko produktem, ale przede wszystkim wartością dla użytkowników (opowiada na ich potrzeby), a wszystko to skutkuje pozytywnym odbiorem marki w oczach klienta!
PS. Przeczytaj także koniecznie o trendach w Customer Experience jakie, czekają nas w 2017 (link)
2017-02-22
Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl
Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.