Design Thinking przy projektowaniu sklepów.

Joanna Bociąg

Desing Thinking to metoda twórczego tworzenia nowych usług i rozwiązywania problemów. Ma na celu kreację i wdrażanie w życie innowacyjnych rozwiązań. Design thinking opiera się na myśleniu projektowym, jej zadaniem jest dostarczenie twórczych rozwiązań. Łatwo jest więc wykorzystać ją w sytuacji, kiedy celem jest zaprojektowanie przestrzeni przyjaznej klientom!

1. A kiedy myślimy o klientach, mówimy - empatia.

To od niej rozpoczynamy każdy projekt, to ona pozwala nam zrozumieć klientów, stworzyć personę. Obserwujemy klientów, bo to oni dostarczają nam cennych wskazówek i inspiracji. To dla nich projektujemy przestań i to oni zawsze są w centrum uwagi. 

2. Projektujemy sklepy i dążymy do najlepszego customer experience

Dlatego na każdym etapie definiujemy problem, z jakim może spotkać się nasz klient. Na podstawie mapy doświadczeń klienta (o które pisaliśmy TUTAJ - link) określamy potencjalne bariery zakupowe. Czy oznaczenia stref w sklepie są czytelne dla klientów? Czy wysokość ekspozycji jest dostosowana do kupujących? Jak wygląda strefa oczekiwania i czy jest komfortowa? To proces tworzenia doświadczeń :) 

3. Każdy projekt to generowanie pomysłów

Kreatywne myślenie, burza mózgów - tylko w ten sposób osiągamy nalepsze rozwiązania! Staramy się przede wszystkim rozwiązać wcześniej zdefiniowane problemy klientów, tak aby tworzyć maksymalnie komfortowe przestrzenie dostosowane do ich potrzeb - to sedno customer experience 

4. Sprawdzamy, testujemy i modyfikujemy koncept 

Tworzymy wizualną prezentacje naszego pomysłu i zbieramy opinię na jego temat. Często pracujemy z klientami i pracownikami - bo to oni wiedzą najlepiej, czego potrzebują. W ten sposób mamy szanse udoskonalić nasz prototyp bądź całkowicie zrezygnować z jakiś rozwiązań - dążymy do tego, aby nasz projekt był nie tylko ładny, ale i efektywny.

5. Testujemy i badamy

Zajmujemy się badaniami przestrzeni i w ten sam sposób testujemy nasze projekty. Dopiero reakcje klientów dają nam pewność, że nasze rozwiązania są najlepsze :)

Metodologia Design Thinkig zrodziła się z konieczności zmiany starego modelu współpracy klient – projektant, dla osiągnięcia bardziej innowacyjnych rozwiązań. Towarzyszy nam w pracy każdego dnia i pomaga tworzyć najlepsze customer experience!

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o projektowaniu, poprawie bądź analizie sklepu koniecznie przeczytaj:

2017-04-12

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso