Customer experience - jak wprowadzić i zarządzać, aby osiągnąć sukces (cz.1)

Bartłomiej Dudka

Wiele razy pisaliśmy już o tym jak ważne jest budowanie pozytywnych doświadczeń klienta. W kilku wpisach opisywaliśmy siłę emocji customer experience, podawaliśmy przykłady na to jak zwiększa sprzedaż, a nawet wskazywaliśmy elementy, które budują doświadczenie klienta. Najważniejsze jednak – customer experience to zjawisko, które towarzyszy klientom od zawsze. To suma emocji, których doświadcza kupujący w każdym kontakcie z marką. Dzisiaj więc odpowiem na pytanie – jak rozpocząć przygodę z budowaniem pozytywnych doświadczeń klienta?

Podstawą tworzenia niezapomnianego customer experience i wywołania efektu „wow” jest poznanie klienta

-obserwowanie go w miejscu sprzedaży, rozpoznawanie jego potrzeb i niwelowanie barier zakupowych. Może się wydawać, że badania przestrzeni sklepu wiążą się z długoterminowymi i kosztownymi działaniami. Nic bardziej mylnego! Czasem prosta analiza sklepu oczami klienta przynosi nieoczekiwane efekty i pomaga poprawić komfort kupujących. W naszej ofercie badania przestrzeni handlowej zapewniamy kompleksowe badanie sklepu poprzez obserwacje kupujących właśnie. Analiza zachowań, połączona z analizą ilościową i interpretacją wyników pozwala poznać mocne i słabe strony sklepu oraz wdrożyć zmiany poprawiające jakość customer experience!

W ramach analizy sklepu z pewnością jednym z elementów będzie sprawdzenie roli oznaczeń i nawigacji w sklepie.

To często element pomijany, w istocie jednak, dopiero właściwe oznaczenie przestrzeni sprawi, że klient poczuje się komfortowo i bezpiecznie i zamiast tracić czas na szukanie produktów, znacznie więcej przeznaczy go na ich kupowanie. Wdrożenie jednolitego oznakowania znacznie ułatwi przygotowanie standardu oznaczeń i nawigacji. O roli oznaczeń i nawigacji w kontekście doświadczeń kupujących pisaliśmy tutaj (link)

Kolejny krok to zmiana.

Zarówno ta wprowadzająca nowe zarządzanie relacjami z klientami jak i ta dotycząca przestrzeni sklepu właśnie. Po dokładnej analizie bądź badaniu przestrzeni handlowej, nasuwające się rekomendacje zmian należy wdrażać! Nie bój się zmian, próbuj wykorzystywać różne rozwiązania - albo na jednej strefie albo na jednym ze sklepów. Poprawa przestrzeni handlowej ma na celu jeszcze lepsze dostosowanie jej do potrzeb kupujących…a w efekcie zwiększenie sprzedaży. Bo w każdym sklepie, niezależnie od branży, można zwiększyć sprzedaż...

A na koniec do zapamiętania ;) 
Doświadczenia zakupowe pojawiają się zawsze, niezależnie od działań podejmowanych przez sklep, jednak tylko te dobre sprzedają

Jeżeli interesuje Cię temat customer experience przeczytaj także: 

2018-03-20

Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl

Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso