Customer experience - siła emocji.

Bartłomiej Dudka

Ponad 60% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Łatwo więc wywnioskować, że im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc oczarować kupujących w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochali, zapamiętali i polecali nasz sklep innym?

Nie jest tajemnicą, że współcześnie produkty w sklepach zbliżone są do siebie jakością i ceną, a o zakupie decyduje często marka oraz konkretne skojarzenia z nią. To właśnie od nich zależy, czy klient wróci do nas, czy skieruje się do konkurencji.

Customer experience to pozytywne doświadczenia, które zwiększają sprzedaż!

Kreowanie doświadczeń z marką wiąże się z oferowaniem holistycznych wartości - zmysłowych, emocjonalnych, relacyjnych i tych funkcjonalnych. Znaczenie ma nie tylko efekt ceny i użyteczności, ale przede wszystkim - kreowanie doświadczeń.

Aby budować najlepszy customer experience pamiętaj o sześciu zasadach i stosuj je na co dzień:

Doświadczenia zakupowe pojawiają się zawsze, niezależnie od działań podejmowanych przez sklep, jednak tylko te dobre sprzedają. Jeśli zadbamy o dobry customer experience i efektywny visual merchandising zyskamy wartość, którą ciężko skopiować, będzie to unikalna przewaga konkurencyjna!

Jeżeli interesuje Cię temat kreowania customer experience, przeczytaj także:

Sprawdź też nasze usługi badania sklepu i poprawa przestrzeni handlowej - aby polepszyć jakość doświadczenia zakupowego i zwiększać sprzedaż w sklepie ;)

2018-02-20

Bartłomiej Dudka bartlomiej.dudka@branchbrothers.pl

Dyrektor zarządzający Branch Brothers. Absolwent politologii i marketingu na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania projektami. Team leader skoncentrowany na zespole oraz doradca w dziedzinie zwiększania skuteczności komunikacji marketingowej.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso