Nagroda Best Shop Concept 2016 dla naszego projektu!
Joanna Bociąg
Dzisiaj krótki business case o tym, w jak przeprowadzić badania przestrzeni i poprawić doświadczenia klienta. O tym w jaki sposób sprawić, aby klienci pozytywnie oceniali sklep i opowiadali o nim swoim znajomym. Będzie też o tym jak zwiększyć sprzedaż niemal o 40%!
Celem jaki nam przyświeca podczas pracy nad konceptami jest tworzenie przestrzeni nie tylko atrakcyjnej, ale przede wszystkim skutecznej. Chcemy zwiększyć ilość klientów poprzez kreowanie najlepszych doświadczeń zakupowych (customer experience) i tym samym znacznie poprawić sprzedaż :)
Realizując projekt dla sklepu Altom, chcieliśmy dowiedzieć się jak najwięcej o jego klientach i ich potrzebach. Dlatego rozpoczeliśmy pracę od...
1. Diagnoza stanu obecnego i profil persony
Znacznie ułatwia to metoda design thinking, która pomaga zrozumieć problemy i potrzeby klientów. W tworzeniu persony uczestniczyli również pracownicy, bo kto jak nie oni wiedzą najwięcej o odwiedzających ich sklep?
2. Mapa doświadczeń klienta
W oparciu o spostrzeżenia dotyczące zachowań klientów buduje się tzw. „mapę doświadczeń”, czyli schemat przedstawiający poszczególne etapy wizyty klienta w miejscu sprzedaży lub obsługi. To narzędzie, które pozwala znaleźć i zdiagnozować kluczowe miejsca kontaktu klienta z daną marką, a także towarzyszące mu emocje. Wiecej na ten temat pisałam tutaj - Mapa doświadczeń klienta - czym jest i jak ją tworzyć?(link)
3. Projektowanie i wdrożenie
To najprzyjemniejsza część naszej pracy - na podstawie zebranych danych przygotowaliśmy zestaw wytycznych dla architektów i koordynowaliśmy działania do samego końca, do pożądanego "efektu wow" :)
zdjęcie sklepu Altom w nowej odsłonie
Efekt rebrandingu - zadanie wykonane!
36% - o tyle wzrosła sprzedaż w sklepie
19,5% - wzrost liczby dziennych transakcji
9,5% - wzrost wartości koszyka zakupowego
... o naszym rebrandingu dla Altom pisaliśmy także tutaj - Nowy wygląd sklepu Altom (link)
A na koniec najlepsza wiadomość: nasz koncept został doceniony podczas tegorocznych targów RemaDays 2016 :) Sklep Altom otrzymał nagrodę Best Shop Concept!
A jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat poprawy przestrzeni sprzedaży, przeczytaj o naszej usłudze - zwiększenie sprzedaży sklepów.
2016-11-18
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.