Nagroda Best Shop Concept 2016 dla naszego projektu!

Joanna Bociąg

Dzisiaj krótki business case o tym, w jak przeprowadzić badania przestrzeni i poprawić doświadczenia klienta. O tym w jaki sposób sprawić, aby klienci pozytywnie oceniali sklep i opowiadali o nim swoim znajomym. Będzie też o tym jak zwiększyć sprzedaż niemal o 40%! 

Celem jaki nam przyświeca podczas pracy nad konceptami jest tworzenie przestrzeni nie tylko atrakcyjnej, ale przede wszystkim skutecznej. Chcemy zwiększyć ilość klientów poprzez kreowanie najlepszych doświadczeń zakupowych (customer experience) i tym samym znacznie poprawić sprzedaż :) 

Realizując projekt dla sklepu Altom, chcieliśmy dowiedzieć się jak najwięcej o jego klientach i ich potrzebach. Dlatego rozpoczeliśmy pracę od...

1. Diagnoza stanu obecnego i profil persony
Znacznie ułatwia to metoda design thinking, która pomaga zrozumieć problemy i potrzeby klientów. W tworzeniu persony uczestniczyli również pracownicy, bo kto jak nie oni wiedzą najwięcej o odwiedzających ich sklep? 

2. Mapa doświadczeń klienta
W oparciu o spostrzeżenia dotyczące zachowań klientów buduje się tzw. „mapę doświadczeń”, czyli schemat przedstawiający poszczególne etapy wizyty klienta w miejscu sprzedaży lub obsługi. To narzędzie, które pozwala znaleźć i zdiagnozować kluczowe miejsca kontaktu klienta z daną marką, a także towarzyszące mu emocje. Wiecej na ten temat pisałam tutaj - Mapa doświadczeń klienta - czym jest i jak ją tworzyć?(link) 

3. Projektowanie i wdrożenie
To najprzyjemniejsza część naszej pracy - na podstawie zebranych danych przygotowaliśmy zestaw wytycznych dla architektów i koordynowaliśmy działania do samego końca, do pożądanego "efektu wow" :) 


                               zdjęcie sklepu Altom w nowej odsłonie 

Efekt rebrandingu - zadanie wykonane!

36% - o tyle wzrosła sprzedaż w sklepie

19,5% - wzrost liczby dziennych transakcji

9,5% - wzrost wartości koszyka zakupowego

... o naszym rebrandingu dla Altom pisaliśmy także tutaj - Nowy wygląd sklepu Altom (link) 
A na koniec najlepsza wiadomość: nasz koncept został doceniony podczas tegorocznych targów RemaDays 2016 :)  Sklep Altom otrzymał nagrodę Best Shop Concept! 

A jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat poprawy przestrzeni sprzedaży, przeczytaj o naszej usłudze - zwiększenie sprzedaży sklepów.

2016-11-18

Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl

Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso