Akademia Zarządzania CX na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu!
Joanna Bociąg
Customer experience to coraz popularniejszy trend wśród polskich firm. Dbanie o potrzeby klientów, analizowanie ich zachowań i niwelowanie barier zakupowych to bez wątpienia niezbędne elementy współczesnego przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że młodzi ludzie, wchodzący dopiero w świat zarządzania biznesem chcą zgłębić tajniki doświadczenia klienta i już od samego początku, efektywniej wprowadzać te zasady w życie.
W odpowiedzi na te właśnie potrzeby studentów Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu wspólnie z Branch Brothers rozpoczął certyfikowany cykl wykładów i warsztatów „Akademia Zarządzania Customer Experience”. Od samego początku celem było przybliżenie studentom idei doświadczenia zakupowego i wytłumaczenia jak przestrzeń sprzedaży wpływa na zachowania kupujących. Idea, ku radości organizatorów już od samego początku spotkała się z dużym zainteresowaniem!
Czego można się nauczyć?
W programie Akademii Zarządzania Customer Experience znajdują się zagadnienia z visual merchandisingu, user experience, kształtowania ścieżki zakupowej klienta oraz narzędzi badawczych pozwalających na mierzenie skuteczności działań. Podsumowaniem wykładów i warsztatów jest praca zaliczeniowa, w której słuchacze muszą wykorzystać w praktyce całą zdobytą wiedzę.
„To świetne i budujące doświadczenie, prowadzić zajęcia dla tak świadomej, rządnej wiedzy i przede wszystkim zdolnej grupy młodych studentów! Przyznam szczerze, że byłem zaskoczony poziomem końcowych prac zaliczeniowych, kursanci naprawdę ‘wczuli się’ w zadanie!” – powiedział Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers.
W trakcie wykładu AkademiI Zarządzania Customer Experience – prowadząca Joanna Bociąg (fot. DotSite)
Jednak same wykłady to nie wszystko. W trakcie zajęć studenci musieli stworzyć profil persony, przejść z nim całą ścieżkę zakupową, by na końcu stworzyć pełną mapę doświadczeń klienta. Dzięki temu mieli szanse w praktyce poznać metodę Design Thinking i „wejść w buty” klienta.
A jak odbierali szkolenie sami zainteresowani? - Godzinne zajęcia to zdecydowanie za mało! Tak fajnie przygotowane zajęcia powinny trwać dłużej – napisał jeden z absolwentów po Akademii.
To najlepsza rekomendacja i przy okazji największa motywacja dla nas, aby Akademia Zarządzania Customer Experience na stałe wpisała się w program zajęć na Uniwersytecie Ekonomicznym! Pierwsze kroki już za nami ;)
O kolejnej edycji wydarzenia z pewnością będziemy informować na naszej stronie internetowej oraz na stronie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (link).
Przeczytaj także:
- Marketing sensoryczny - jak wpływa na doświadczenie klienta?
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki badaniom behawioralnym klientów?
2017-09-12
Joanna Bociąg joanna.bociag@branchbrothers.pl
Joanna Bociąg – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii biznesu dla menedżerów, Marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym oraz Prognozowania trendów w obszarach mody i designu. W Branch Brothers prowadzi zarówno projekty operacyjne jak i doradcze w zakresie budowania dobrego shopping experience, realizując różnorodne działania jako konsultant i project manager. Jest zwolenniczką myślenia „out of box” i współpracy z ludźmi w oparciu o ich silne strony.