Budowanie najlepszych doświadczeń klientów - przykład sklepu dziecięcego Zwoosh

Iwona Kliś

Kilka słów o budowaniu lojalności klientów przez wywoływanie pozytywnych emocji i odpowiadanie na potrzeby klientów. Doskonale wiedział jak to zrobić sklep dziecięcy Zwoosh...

Zwoosh to niekonwencjonalne miejsce zabawy i sklep w jednym, uruchomione na lotnisku w Indiach.
(swoją drogą jest to element kreowania doświadczeń lotniskowych, o których pisaliśmy – tutaj)
Nazwa sklepu inspirowana jest dźwiękiem, jakie wydają dzieci podczas zabaw, a dokładnie – ich wyimaginowanych, latających samolotów :)

Podróżni spędzają dużo czasu na lotnisku, a ci najmłodsi i najbardziej niecierpliwi odczuwają to podwójnie. W odpowiedzi na te problemy dzieci i ich rodziców sklep Zwoosh postanowił otworzyć miejsce zabaw na porcie lotniczym. Sam pomysł już jest celnym strzałem, a jego design...

Projekt sklepu zakładał stworzenie otwartej przestrzeni dla dzieci, ale równocześnie zamkniętej na otoczenie lotniskowe, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dla bawiących się pasażerów.
Idąc krok dalej i odpowiadając na potrzeby rodziców z dziećmi na rękach – w głębi sklepu stworzono przestrzeń specjalnie dla nich. Efekt – zadowoleni rodzice, pozytywne emocje u potencjalnych klientów i z pewnością pamięć o marce. Do tego wnętrze wygląda naprawdę inspirująco: 

Forma sklepu zbudowana jest na kształt  kawałka nieba, przyciąga uwagę jako błękitna chmura. Ten sam motyw dyktuje rozmieszczenie wszystkich elementów funkcjonalnych sklepu.

Nawigacja w sklepie, to strefy oznaczone kolorami, dzięki temu rodzice szybciej mogą zlokalizować cel wizyty i konkretne miejsca. Całość zaprojektowana jest zgodnie z wytycznymi w zakresie bezpieczeństwa dzieci, co więcej, jest także przyjazna dla osób niepełnosprawnych.
Wzorowe customer exeperience, do którego każdy sklep powinien dążyć!

Źródło: Retail Desing Blog

Aby wiedzieć więcej o kreowaniu doświadczeń klienta przeczytaj także:

2016-04-05

Iwona Kliś iwona.klis@branchbrothers.pl

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. W Branch Brothers prowadzi projekty zarówno marketingowe jak i doradcze. Project manager cyklu spotkań Designing Customer Experience poświęconych projektowaniu przestrzeni sprzedaży zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu.

Zapisz się do newslettera

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celach marketingowych. Podanie danych jest dobrowolne. Oświadczam, że zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, aktualizowania, uzupełniania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania.

2. Wyrażam zgodę na otrzymywanie na moje konto poczty elektronicznej informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1422 ze zm.) wysyłanej przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób.

3. Wyrażam zgodę na używanie przez Branch Brothers Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60-319, ul. Ptasia 10) telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.).

4. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego treść.

©2015 BranchBrothers

Doradztwo marketingowe – Truszkowski Consulting Group | Prowadzenie Google AdWords – Adpresso